Prima pagină » Faculty of Social and Educational Sciences » Licentiate
Faculty of Social and Educational Sciences – Licentiate
Specialities and Specializations
În conformitate cu concepția generală și scopul programului de studiu, pregătirea specialiștilor în psihologie se conformează la trei obiective de bază, care concordă cu modernizarea învățământului: a forma specialiști bine informați și cu o viziune critică și capacități de intelectualizare a activității profesionale psihologice; a-i dota cu metode eficiente și pozitiv orientate; a-i pregăti în conformitate cu procesul de regionalizare și globalizare a sistemului educațional. Programul este axat pe dezvoltarea gândirii critice şi inovative, orientarea spre aplicarea cunoştinţelor şi abilităţilor psihologice în viaţa personală şi profesională. În cheia oferirii posibilității de formare și traseului educațional de către studenți, unităţile de curs / modulele de orientare spre specialitatea de bază urmează atât finalitățile de formare generală, cât și, prin selectarea din oferte opționale, orientarea către un domeniu special al psihologiei – psihologie clinică și consiliere psihologică, psihologie socială, psihologie educațională.
Scopul şi misiunea programului de studiu
Implementarea planului de studii are drept scop pregătirea teoretică fundamentală, formarea competenţelor de cercetare şi orientarea spre specializare. Formarea profesională se realizează prin explorarea de către studenţi a două oportunităţi: pregătirea obligatorie, prin care se acumulează cunoştinţele şi abilităţile general-profesionale, şi opţională, la liberă alegere, prin valorificarea propriilor interese. Acest obiectiv este atins prin realizarea misiunii programului de studii:
- formarea deprinderilor de analiză, evaluare şi abordare a individului, grupului uman şi a situaţiei prin prisma rolului factorilor biopsihologici şi multiculturali, ţinând cont de teoriile dezvoltării, diferenţiale, psihosociale, neuropsihologice şi de metodologia abordării ştiinţifico-practice a problemelor;
- dezvoltarea capacităţii de a identifica, descrie şi aplica principiile profesionale etice, standardele specialităţii în diverse arii de cercetare şi activitate practică, de a aborda cu responsabilitate problemele profesionale şi a lua decizii conforme nivelului de competenţe;
- edificarea abilităţilor de autoapreciere şi autodezvoltare personală şi profesională continuă, de identificare a domeniului viitor de activitate şi a metodologiei pregătirii pentru a profesa în acesta, de sporire permanentă prin autoinstruire a cunoştinţelor şi abilităţilor corespunzătoare.
Profilul ocupaţional al absolventului
Absolvenţii-licenţiaţi în Știinţe sociale și comportamentale, specialitatea Psihologie, se pot încadra în diverse agenţii, instituţii, organizaţii, în realizarea serviciilor de: asistenţă psihologică, psihosocială şi psihopedagogică în instituţiile din domeniul sănătăţii, educaţiei şi al asistenţei sociale; consiliere, orientare şcolară şi profesională; managementul resurselor umane în instituţii şi organizaţii; consultanţă psihologică în organizaţii guvernamentale, nonguvernamentale sau private; psihodiagnostic şi asistenţă/consiliere psihologice în instituţiile militare, de drept, în sport, transporturi, educaţie, marketing; predare discipline şi asistenţă psihologică în învăţământul preuniversitar; advertising şi publicitate; cercetare şi expertizare a fenomenului psihosocial etc.
Concepţia formării specialistului
În conformitate cu concepția generală și scopul programului de studiu, pregătirea specialiștilor în psihopedagogie se conformează la trei obiective de bază, care concordă cu modernizarea învățământului: a forma specialiști bine informați și cu o viziune critică și capacități de intelectualizare a activității profesionale psihopedagogice; a-i dota cu metode eficiente și pozitiv orientate; a-i pregăti în conformitate cu procesul de regionalizare și globalizare a sistemului educațional. Programul este axat pe dezvoltarea gândirii critice şi inovative, orientarea spre aplicarea cunoştinţelor şi abilităţilor formate pe parcursul studiilor în viaţa personală şi profesională. În cheia oferirii posibilității de formare și traseului educațional de către studenți, unităţile de curs / module de orientare spre specialitatea de bază urmează atât finalitățile de formare generală, cât și, prin selectarea din oferte opționale, orientarea către un domeniu special al științelor educației – educație incluzivă, pedagogie socială, management educațional.
Scopul şi misiunea programului de studiu
Implementarea planului de studii are drept scop pregătirea teoretică fundamentală, formarea competenţelor de cercetare şi orientarea spre specializare. Formarea profesională se realizează prin explorarea de către studenţi a două oportunităţi: pregătirea obligatorie, prin care se acumulează cunoştinţele şi abilităţile general-profesionale, şi opţională, la liberă alegere, prin valorificarea propriilor interese. Acest obiectiv este atins prin realizarea misiunii programului de studii:
- formarea unui sistem de cunoştinţe specifice domeniului ştiinţelor educaţiei şi, respectiv, specializării în una din ariile acestuia: psihopedagogie incluziv, socială, management educaţional, în concordanţă cu structura conţinuturilor implicate în partea formativă a curriculumului;
- dezvoltarea abilităţilor de cunoaştere şi implicare prin abordarea complexă şi metodologic adecvată a conţinuturilor disciplinelor din curriculum;
- dezvoltarea capacităţii de a identifica, descrie şi aplica principiile profesionale etice, standardele specialităţii în diverse arii de cercetare şi activitate practică, de a aborda cu responsabilitate problemele profesionale şi a lua decizii conforme nivelului de competenţe;
- edificarea abilităţilor de autoapreciere şi autodezvoltare personală şi profesională continuă, de identificare a domeniului viitor de activitate şi a metodologiei pregătirii pentru a profesa în acesta, de sporire permanentă prin autoinstruire a cunoştinţelor şi abilităţilor corespunzătoare.
Profilul ocupaţional al absolventului
Absolvenţii-licenţiaţi în ştiinţe ale educației, specialitatea ”psihopedagogie”, se pot încadra în învăţământul preuniversitar în calitate de cadru didactic, profesor de pedagogie şi psihologie, specialişti destinaţi asistenţei pedagogice pentru şcolile de recuperare şi reeducare a minorilor sau în instituţiile educaţionale cu profil incluziv, pentru educaţia şi formarea continuă a adulţilor, de consilieri educaţionali, pedagogi metodicieni, psihologi şcolari, consiliere şi orientare şcolară şi profesională (în centre specializate de asistenţă psihopedagogică şi orientare şcolară şi profesională şi şcoli şi licee); activităţi de consultanţă şi evaluare de programe (în cadrul ONG-urilor sau instituţiilor care solicită servicii în domeniul proiectării, implementării şi evaluării de programe educaționale.
Concepţia formării specialistului
În conformitate cu concepția generală și scopul programului de studiu, pregătirea specialiștilor în asistență socială se conformează la trei obiective de bază, care concordă cu modernizarea învățământului: a forma specialiști bine informați și cu o viziune critică și capacități de intelectualizare a activității profesionale psihologice; a-i dota cu metode eficiente și pozitiv orientate; a-i pregăti în conformitate cu procesul de regionalizare și globalizare a sistemului educațional. Prin specificul său interdisciplinar şi aplicaţiile profunde asupra diferitor aspecte ale sistemului social contemporan, domeniul de Asistenţă Socială contribuie la formarea competenţelor de diagnosticare a problemelor sociale, de relaţionare dintre membrii comunităţii, de intervenţie în situaţii de risc şi de referire către instanţele abilitate. Programul este axat pe dezvoltarea gândirii critice şi inovative, orientarea spre aplicarea cunoştinţelor şi abilităţilor în viaţa personală şi profesională. În cheia oferirii posibilității de formare și traseului educațional de către studenți, unităţile de curs / module de orientare spre specialitatea de bază urmează atât finalitățile de formare generală, cât și, prin selectarea din oferte opționale, orientarea către un domeniu special al asistenței sociale – consiliere în asistența socială, managementul serviciilor sociale și de sănătate.
Scopul şi misiunea programului de studiu
Punerea în aplicare a programului de formare „asistența socială” are ca scop educarea, formarea și pregătirea unor specialiști activi, creativi în domeniul asistenței sociale, asigurați cu potențial analitic, prognostic, managerial, de cercetare, planificare, dezvoltare și implementare a proiectelor sociale susținute de instituții publice și private. Acest obiectiv este atins prin realizarea misiunii programului de studii:
- formarea deprinderilor de analiză, evaluare şi abordare a individului, grupului uman şi a situaţiei prin prisma rolului factorilor biopsihologici şi multiculturali, ţinând cont de teoriile dezvoltării, diferenţiale, psihosociale, neuropsihologice şi de metodologia abordării ştiinţifico-practice a problemelor;
- dezvoltarea capacităţii de a identifica, descrie şi aplica principiile profesionale etice, standardele specialităţii în diverse arii de cercetare şi activitate practică, de a aborda cu responsabilitate problemele profesionale şi a lua decizii conforme nivelului de competenţe;
- edificarea abilităţilor de autoapreciere şi autodezvoltare personală şi profesională continuă, de identificare a domeniului viitor de activitate şi a metodologiei pregătirii pentru a profesa în acesta, de sporire permanentă prin autoinstruire a cunoştinţelor şi abilităţilor corespunzătoare.
Profilul ocupaţional al absolventului
Absolvenţii-licenţiaţi în ştiinţe sociale și comportamentale, specialitatea ”asistență socială” se pot încadra în diverse agenţii, instituţii, organizaţii, în realizarea serviciilor de: asistenţă socială în instituţiile comunitare, în instituțiile din domeniul sănătăţii, consiliere, reânserție socială și profesională; managementul resurselor umane în instituţii şi organizaţii; expertiză socială în organizaţii guvernamentale, nonguvernamentale sau private; diagnoza socială şi asistenţă/consiliere în organizații, comunități, participare în consultare și elaborare politici sociale, organizare și desfășurare formare inițială a specialiștilor în baza platformei multidisciplinare, advocacy şi publicitate, etc.
Planuri de învățământ, gestionate de Catedra Psihologie și Științe ale Educației.
Psihologie
Plan de învățământ, studii cu frecvență (anul II și III)
durata studiilor: studii cu frecvență- 3 aniPlan de învățământ, studii cu frecvență-2018 (anul I)
Durata studiilor: studii cu frecvență- 3 aniPlanuri de învățământ, gestionate de Catedra Psihologie și Științe ale Educației.
Asistență Socială
Plan de învățământ, (anul II, III și IV)
studii cu frecvență/cu frecvență redusăPlan de învățământ, studii cu frecvență -2018 (anul I)
Durata studiilor: studii cu frecvență- 3 aniPlan de învățământ, studii cu frecvență redusă -2018 (anul I)
Durata studiilor: studii cu frecvență redusă- 4 aniPsihopedagogie
Plan de învățământ, studii cu frecvență/cu frecvență redusă
durata studiilor: studii cu frecvență- 3 anidurata studiilor: studii cu frecvență redusă- 4 ani
Plan de învățământ, studii cu frecvență-2018 (anul I)
Durata studiilor: studii cu frecvență- 3 aniPlan de învățământ, studii cu frecvență redusă - 2018 ( anul I)
Durata studiilor: studii cu frecvență redusă- 4 aniAplică la
Facultatea Științe Sociale și ale Educației
Error: Contact form not found.
[/ultimate_modal]Fișele disciplinelor
Psihologie
Psihopedagogie
Asistență Socială
Error: Contact form not found.
Adresa
Vlaicu Pârcălab, 52, Chișinău
Comisia de admitere
(+373 22) 20 59 78
Telefon
(+373) 79 22 00 29
admitere@ulim.md