Skip to main content
Noutăți

Comunicarea în mediul profesional și arta actorului Studenții francofoni, instruiți pentru o mai bună inserție pe piața muncii

La ora aceasta, la ULIM, lector univ. dr. Ioan Pop-Curșeu de la Facultatea de Teatru si Televiziune din cadrul Universitatii „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, desfășoară un seminar despre comunicarea în mediul profesional, utilizând tehnicile actorului. Atelierul este organizat pentru studenții francofoni ai ULIM și celorlalte universități din Chișinău, de L’Antenne de Chisinau a Agenției Universitare a Francofoniei, în partenariat cu ULIM. ”Prezint câteva improvizații teatrale simple, care se axează pe principiul unor situații ce pot apărea într-un mediu profesional. Sunt situații clare – interviuri de angajare, de rezolvare a conflictelor, oferte de produse etc., după care discutăm rezultatele acestora”, menționează dl. Ioan Pop-Curșeu.

Tinerii sunt implicați în exerciții pe care le fac actorii

Studenții sunt împlicați în exerciții pe care le fac actorii. „Am observat, că familiarizarea viitorilor profesioniști în orice domenii de activitate cu unele tehnici de bază din jocul actorilor e foarte importantă pentru o mai bună inserție pe piața muncii, pentru o mai bună înțelegere a situațiilor de comunicare socială și profesională. Navigăm în zona intermediară – între piața muncii și domeniul artistic”, observă dl. Ioan Pop-Curșeu.

Astfel de metode de instruire sunt tot mai utilizate în țările latine și profesorul din Cluj-Napoca se axează pe marile tendințe din arta actorului – a juca printr-un efect de distanțare, conform lui Bretolt Brecht, un mare teoretician al teatrului. Prin urmare, conștientizând situațiile, persoana se adaptează în viața socio-profesională.

Dl. Ioan Pop-Curșeu  se referă și la un alt model – cel elaborat de marele regizor rus, Konstantin Stanislavski. Acesta propunea pentru actor o profundă impregnare din toate datele situației și un joc, cât mai veridic. Adică, orice profesionist să reușească a fi perfect integrat într-o situație dată la un loc de muncă.

Serviciul de Marketing și Comunicare, ULIM