Skip to main content

Manifestări ale identităţii şi/sau alterităţii
în limbile-culturi şi educaţia interculturală

Conferinţă internaţională prilejuită
de aniversarea a 30 de ani de la fondarea ULIM, organizată de Facultatea de Litere
18-19 octombrie, 2022

Facultatea de Litere ULIM și Institutul de Cercetări Filologice și Interculturale, în parteneriat cu Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, România și Universitatea „Dunărea de Jos”, Galaţi au organizat timp de două zile Conferința științifică internaţională, cu genericul:

Manifestations of Identity and/or Alterity in Language-Cultures and Intercultural Education International Conference dedicated to the 30th anniversary since the foundation of ULIM
Chișinău, ULIM, October 18-19, 2022
*
Manifestări ale identităţii şi/sau alterităţii în limbile-culturi şi educaţia interculturală
Conferinţă internaţională prilejuită de aniversarea a 30 de ani de la fondarea ULIM
Chișinău, ULIM, 18-19 octombrie, 2022
*
Manifestations de l’identité et/ou de l’altérité dans les langues-cultures et l’éducation interculturelle
Colloque international consacré à la 30 anniversaire de l’ULIM
Chișinău, ULIM, 18-19 octobre 2022

Parteneri :
Universitatea „ Alexandru Ioan Cuza”, Iași, România
Universitatea „Ștefan cel Mare”, Suceava, România
Universitatea „Dunărea de Jos”, Galaţi, România
Université de Sherbrooke, Québec, Canada
Lectoratul românesc al Institutului Limbii Române, București (ILR) la Universitatea „Macedonia” din Salonic
(Thessaloniki), Republica Ellenă
Universitatea din Novi Sad, Serbia
Agenţia Universitară Francofonă (AUF)

Ediţia actuală a conferinţelor anuale a Facultăţii de Litere (ULIM) îşi propune drept scop radiografierea profundă, de dorit personalizată, subtilă şi inedită a conceptelor de identitate şi alteritate în limbi-culturi prin mijloacele metodologice şi euristice de comparatism şi contrastivitate. În timpurile mondializării utilizarea acestora reprezintă un criteriu de acceptare a sensibilităţii faţă de alte culturi. Astfel, compararea şi contrastarea devin nu doar mijloace de cunoaştere inteligibilă, de legalizare a unei alterităţi reînoite a diverselor culturi, dar şi un element fondator al unităţii şi educaţiei interculturale. Asemenea instrumente concertează plenar cu ansamblul raporturilor dintre limbi-culturi. Fiind o mediere între identitate şi alteritate, comparatismul şi contrastivitatea manifestă mai multe faţete care, la rândul lor, preschimbă intenţia şi rezultatul cercetării, sprijinind şi îmbogăţind modurile de aplicare ale acestora. Aceste mijloace metodologice pot descoperi multiple dimensiuni ale identităţii şi alterităţii: lingvistice, discursive, literare, retorice, traductologice, culturale, integrate, la rândul lor, fie în expresii orale, scrise şi/sau de artă. La eveniment s-au întrunit universitari, cercetători, doctoranzi, practicieni și specialiști din domeniile de profil pentru a discuta tendinţele de integrare, de „unitate în diversitate şi diversitate în unitate” (E.Morin) continuă. Abordările trans- și interdisciplinare au fost proiectate pe cinci arii de cercetare: lingvistică, traductologică, culturologică, literară și didactică.

La mulți ani, ULIM! La mulți ani, comunitate academică dedicată ascensiunii instituționale și dezvoltării profesionale și socioculturale!

Facultatea de Litere

 

Leave a Reply