Facultatea Limbi Străine, Relații Internaționale și Jurnalism – Licență
Planuri de Studii
Stagiile de practică
Nr.o. | Stagiile de practică | Sem. | Nr.săpt./ ore | Perioada | Nr. de credite |
1 | Practica de specialitate 1 (traducerea scrisă)
Internship 1 (written translation) |
IV | 3 / 150 | Martie – aprilie | 5 |
2 | Practica de specialitate 2 (traducere și interpretare)
Internship 2 (translation and interpreting) |
V | 5 / 270 | Noiembrie – decembrie | 9 |
3 | Practica de licență
Bachelor’s Graduate Internship |
VI | 2 / 120 | Aprilie-mai | 4 |
Total | 10/540 | 18 |
Discipline la libera alegere
Cod
Code |
Denumirea unităţii de curs/modulului
Title of the course/module |
Nr. credite
Nr. of credits |
L.01.A.001 | Stiința și cultura informării
Culture and Information Science |
3 |
L.01.A.002 | Modul sănătos de viață
Healthy Way of Life |
3 |
L.02.A.003 | Securitatea muncii Work Safety |
3 |
L.02.A.004 | Protecția civilă Civil Protection |
3 |
L.03.A.005 | Genurile: opţiuni pentru egalitate
Gender: Options for Equality |
3 |
L.03.A.006 | Birotics
Birotics |
3 |
L.04.A.007 | Dialectologie
Dialectology |
3 |
L.04.A.008 | Baze de date terminologice Terminological Data Bases |
3 |
L.05.A.009 | Didactica limbilor străine Foreign Language Didactics |
3 |
L.05.A.010 | Limba C
Language C |
3 |
Calendarul Universitar (în săptămâni)
Anul de studii | Activităţi didactice | Sesiuni de examene | Stagii de practică | Vacanţe | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Semestrul I | Semestrul II | Semestrul I | Semestrul II | Iarna | Primavara | Vara | ||
Anul I | 15 | 15 | 3 | 4 | – | 3 | 1 | 8 |
Anul II | 15 | 15 | 3 | 4 | – | 3 | 1 | 8 |
Anul III | 15 | 10 | 3 | 4 | 7+3 | 3 | 1 | – |
Ponderea unităţilor de curs în planul de învăţământ
Componente creditate | Unităţi de curs | Plan-cadru (180 credite) Număr credite (minim-maxim) |
Plan de învăţământ Număr credite |
---|---|---|---|
Unităţi de curs fundamentale (cod F) | 40-60 | 48 | |
Unităţi de curs de creare a abilităţilor şi competenţelor generale (cod G) | Limbi străine | Până la 10 | 12 |
Informatică | 2-5 | ||
Un curs de comunicare | Nu este indicat | ||
Unităţi de curs de orientare socio-umanistică (cod U) | 18-25 | 15 | |
Unităţi de curs orientate spre specialitatea de bază (cod S) | 40-70 | 85 | |
Unităţi de curs orientate către un alt domeniu la ciclul II* (cod M) | 20 | 30 | |
Stagii de practică | 15-20 | 15 | |
Examenul de Licenţă | 5 | 5 | |
Total | 180 | 180 |
Notă*
Ponderea unităţilor de curs în planul de învăţământ nu corespunde ponderii prevăzute de Planul-cadru, dat fiind faptul că: a) Planul-cadru este elaborat fără a ţine cont de specificul specialităţii Limbi moderne; b) la unităţile de curs orientate spre specialitatea de bază (cod S) numărul minim de ECTS se dublează din motivul că se studiază 2 limbi străine (A şi B); c) unele unităţi de curs de orientare socio-umanistică (cod U) devin la specialitatea Limbi moderne unităţi de curs orientate spre specialitatea de bază (cod S) (ex. Civilizaţia europeană LA/LB); d) numărul ECTS pentru unităţile de curs orientate către un alt domeniu la ciclul II* (cod M) este de 30 în baza Regulamentului cu privire la organizarea studiilor superioare de masterat, ciclul II aprobat prin Hotărârea Guvernului RM nr. 1455 din 24.12.2007, superioară Ordinului ME nr. 455 din 03 iunie 2011 Cu privire la Planul-cadru pentru studii superioare.
Ponderea unităţilor de curs/modulelor opţionale pe ani de studiu
Anul de studii | Plan-cadru (180 credite) | Plan de învăţământ |
---|---|---|
Anul I | 0 | 0 |
Anul II | 10-18 credite (5,5-10%) | 10 (5,5%) |
Anul III | 35-40 credite (19-22%) | 40 (22%) |
Planul pentru modulul psiho-pedagogic solicitat suplimentar
Cod | Denumirea unităţii de curs | Nr credite | |
ANUL II | |||
SEMESTRUL III | |||
F.03.O.001 | Fundamente ale psihologiei
Bases Knowledge of Psychology |
4 | |
F.03.O.002 | Etica pedagogică
Ethics in Pedagogy |
3 | |
S.03.A.003
S.03.A.004 |
Psihologia vârstelor şi a dezvoltării
Ages and Developmental Psychology Psihologia personalităţii Psychology of Personality |
4 | |
Total sem. 3 | 11 | ||
SEMESTRUL IV | |||
F.04.O.005 | Pedagogie
Pedagogy |
4 | |
F.04.O.006 | Educaţia incluzivă
Inclusive Education |
3 | |
S.04.A.007
S.04.A.008 |
Tehnologii educaţionale
Educational Technologies Teoria şi metodologia curriculumului Curriculum Theory and Methodology |
3 | |
Practica pedagogică 1 – activități extracurriculare
Pedagogical practice 1 – extracurricular activities |
15 | ||
Total sem. 4 | 25 | ||
Total anul II | 36 | ||
ANUL III | |||
SEMESTRUL V | |||
S.05.A.009
S.05.A.010 |
Teoria şi metodologia evaluării
Evaluation Theory and Methodology Managementul clasei Class Management |
3 | |
S.05.A.011 | Didactica generală și a specialității
General and Special Didactics |
6 | |
Total sem. 5 | 9 | ||
SEMESTRUL VI | |||
Practica pedagogică 2 – activități curriculare
Pedagogical practice 2 – curricular activities |
15 | ||
Total sem. 6 | 15 | ||
Total anul III | 24 | ||
Total | 60 |
Calificarile ce denota completarea ciclului I sunt acordate studentilor care:
- demonstreaza cunostinte si competente avansate intr-un domeniu de studii;
- pot aplica cunostintele obtinute intr-un domeniu de studii in mod profesionist;
- demonstreaza capacitatea de a argumenta si a solutiona problemele din domeniul lor de studii;
- au abilitatea de a colecta, interpreta si analiza date relevante (de regula, din domeniul de studii propriu), precum si de a –si expune rationamentele in baza aspectelor relevante de ordin social, stiintific sau etic;
- pot comunica informatii, idei, probleme si solutii atat audientelor de specialisti, cat si de non-specialisti;
- si-au dezvoltat acele competente care le sunt necesare pentru a-si continua studiile cu un grad sporit de autoinstruire.
Durata studiilor superioare de licenta (ciclul I) in ani si credite:
- invatamant cu frecventa la zi – 3-4 (in dependenta de specialitatea aleasa) ani si, respectiv, 180-240 de credite de studiu;
- invatamantul cu frecventa redusa – cu un an mai mare decat la invatamantul de zi – 180-240 de credite de studiu;
- invatamantul la distanta – cu un an mai mare decat la invatamantul de zi – 180-240 de credite de studiu.
Note:
- Pentru fiecare domeniu de formare profesionala numarul de credite de studiu este acelasi pentru toate formele de invatamant: de zi, cu frecventa redusa si la distanta.
- Pentru absolventii scolilor medii de cultura generala, in perioada de tranzitie, se organizeaza un an de completare a studiilor, care nu este cuantificat cu credite. Pentru aceasta categorie de studenti se planifica discipline din programa liceala, pentru a le crea conditii de sustinere a bacalaureatului.
- Pentru absolventii colegiilor care isi continua studiile in invatamantul superior la ciclul I in cadrul domeniului studiat initial, reducerea duratei studiilor va fi conditionata de recunoasterea unui anumit numar de credite cumulate in colegiu.
- Pentru absolventii institutiilor de invatamant superior care solicita un alt domeniu de formare profesionala reducerea duratei studiilor este conditionata de recunoasterea unui anumit numar de credite cumulate la prima facultate.
- Anul universitar la ULIM incepe la 1 septembrie si finalizeaza pana la 1 iulie.
- Anul universitar este format din doua semestre egale, durata unui semestru este de 15 saptamani.
- Durata sesiunilor de examene este de 7-8 saptamani pe an.
La ULIM sunt programate suplimentar trei sesiuni de reper pentru lichidarea restantelor: prima decada a lunii septembrie, prima decada a lunii decembrie, prima decada a lunii aprilie.
Cuantificarea anului universitar
1 an de studii – 60 de credite.
1 semestru – 30 de credite.
La invatamantul cu frecventa redusa si la distanta numarul total de credite (180, 240 etc.) se repartizeaza proportional la numarul anilor de studiu.
Structurarea saptamanii
Durata saptamanii de studii este de 5 zile cu un numar saptamanal de 26 ore de contact direct. Numarul orelor de contact saptamanal este de 30. In planul de invatamant este indicata modalitatea de finalizare a studiilor la ciclul I – examenul de licenta – termenele de sustinere si numarul de credite.
Examenul de licenta include:
- proba la o disciplina fundamentala;
- proba la o disciplina de specializare;
- sustinerea unui proiect (teza) de licenta.
Eroare: Nu am găsit formularul de contact.
Adresa
Vlaicu Pârcălab, 52, Chișinău
Comisia de admitere
Telefon