La 26 aprilie 2013, la ULIM, a avut loc conferința științifică anuală Symposia Studentium, cu participarea studenților tuturor ciclurilor universitare – licență, masterat, doctorat. Lucrările conferinței au demarat printr-o ședință plenară, continuate fiind ulterior în secții.
Ședința plenară – desfășurată în Aula Magnifică, găzduind studenți și profesori de la toate facultățile ulimiste, dar și oaspeți din diverse instituții universitare atât din Republica Moldova, cât și de peste hotare – a fost deschisă prin cuvintele de salut a prof. univ., dr. Ana Guțu, prim-vicerector ULIM; dr.Ludmila Coadă, vice-rector pentru știință și Petru Iarmaliuc, președintele Senatului studențesc. În cadrul acestei ședințe au fost prezentate 3 comunicări, raportori fiind Natalia Screlea, studentă în anul II, Programul de Masterat Studii regionale din cadrul Facultății Istorie și Relații Internaționale, cu tema Constituția Uniunii Europene între conceptualizare și realitate politică; Michelle Iliev,anul III, Facultatea Drept, cu tema Democrația participativa in APL și Nicolae LOGHIN, anul II, Facultatea Ştiinţe Economice, cu genericul Analiza strategică a întreprinderilor din Republic Moldova,prezentată în limba franceză. La sfârșitul ședinței plenare, cei mai activi studenți – organizatori și participanți la diverse activități științifice, conferințe, mese rotunde etc. – au fost nominalizați, înmânându-li-se Diplome pentru succese remarcabile obținute în domeniul cercetării în anul 2012.
Conferința științifică anuală Symposia Studentium a continuat în secții, la fiecare facultate fiind preconizate, conform programului de lucru, de la trei la treisprezece secții.
În acest an, studenților de la ULIM, li s-au alăturat, prin participare la conferință, studenți de la Universitatea Națională din Cernăuți „Iuriy Fedkovych”; Institutul Umanistic Regional din Moscova; Universitatea „Lucian Blaga”din Sibiu; UPS „I.Creangă” etc.
Participarea studenților la conferința științifică anuală Symposia Studentium ULIM 2013 a constituit o bună experiență pentru tinerii care fac primii pași în lumea cercetării și a demonstrat o dată în plus interesul tinerilor pentru știință, dar și capacitățile acestora de a produce idei, transmite informații și implica în modelarea viitorului societății.