Skip to main content

Anii de via╚Ť─â: (2 septembrie 1948 ÔÇô 16 decembrie 2017)

Anii de conducere: 1992-2017

ULIM-ul a fost ┼či r─âm├óne a fi produsul transform─ârilor multidimensionale ├«nregistrate de la 1991 ├«ncoace cu participarea ├«ntregii societ─â┼úi ┼či factorilor de decizie de la toate nivelele. ULIM-ul este cartea de vizit─â a Republicii Moldova pe mapamond, succesul tuturor, inclusiv al simpatizan┼úilor ┼či oponen┼úilor

Andrei GALBENAcademician, doctor habilitat ├«n istorie, profesor universitar Fondator ┼či Rector al Universit─â╚Ťii Libere Interna╚Ťionale din Moldova

Despre ULIM

Universitatea Liber─â Interna╚Ťional─â din Moldova, considerat─â copil al reformelor, a luat na╚Ötere la 16 octombrie 1992, prin decizia Guvernului Republicii Moldova, institu╚Ťie care ├«ntr-o perioad─â de timp record, s-a afirmat ca un veritabil l─âca╚Ö al ├«nv─â╚Ť─âm├óntului, culturii, ╚Ötiin╚Ťei ╚Öi artei, gazda unei familii unite de profesori ╚Öi studen╚Ťi ce venereaz─â idealurile p─âcii, libert─â╚Ťii ╚Öi democra╚Ťiei, g├óndirea critic─â, liber─â, creatoare ╚Öi generatoare a progresului.

├Än cei 30 de ani de activitate prolific─â ÔÇô nici mult, nici pu╚Ťin, ├«ns─â ani pe parcursul c─ârora ULIM ╚Öi-a zidit propriul model de schimbare a societ─â╚Ťii prin intermediul educa╚Ťiei ╚Öi cercet─ârii, prin abnega╚Ťie ╚Öi toleran╚Ť─â, prin meritocra╚Ťie ╚Öi calitate.

ULIM este acreditat─â de Consiliul Na╚Ťional pentru Evaluare Academic─â ╚Öi Acreditare, Certificat No 016, din 16 iulie 2002. De╚Ťine mai multe distinc╚Ťii printre care: ÔÇŁEuropean QualityÔÇŁ (Calitatea European─â) nr. 2351135 din 05 mai 2007; Distinc╚Ťia de excelen╚Ť─â mondial─â - ÔÇŁTHE BIZZ 2015ÔÇŁ, acordat─â de c─âtre Confedera╚Ťia Mondial─â de Afaceri (WORLDCOB), cu sediul ├«n ora╚Öul Houston, Texas, SUA. Aceast─â distinc╚Ťie reprezint─â recunoa╚Öterea Universit─â╚Ťii Libere

Ast─âzi, ULIM-ul promoveaz─â cele mai noi tehnologii educa╚Ťionale ╚Öi informa╚Ťionale ├«n procesul didactico-╚Ötiin╚Ťific, esen╚Ťa acestuia fiind orientat─â spre formarea calitativ─â a specialistului de m├óine, ├«n stricta conformitate cu imperativele Procesului de la Bologna, for european la care Republica Moldova este parte.

ULIM reprezint─â un important centru de ┼čtiin┼ú─â ╚Öi de cultur─â, ce sluje╚Öte idealurilor educa╚Ťionale, de cognoscibilitate, umanism ┼či universalitate, particulariz├óndu-se prin dinamica sa institu╚Ťional─â, prin performan┼úa ┼čtiin┼úifico-didactic─â, prin spiritul creator, inovator, ├«n fiecare din domeniile pentru care organizeaz─â ╚Öi desf─â╚Öoar─â o gam─â larg─â de programe de studii.

Actualmente, ULIM-ul se structureaz─â ├«n ╚Öapte facult─â╚Ťi cu misiune didactico-╚Ötiin╚Ťific─â, la care ├«╚Öi fac studiile circa 6000 studen╚Ťi, dintre care ├«n jur de 1500 sunt studen╚Ťi interna╚Ťionali veni╚Ťi din 15 state ale lumii.

Principiile de baz─â ale procesului educa╚Ťional la ULIM sunt racordate la documentele legislative na╚Ťionale, europene ╚Öi interna╚Ťionale, studiile universitare fiind desf─â╚Öurate ├«n trei cicluri: licen╚Ť─â, masterat, doctorat. Cercetarea ╚Ötiin╚Ťific─â fundamental─â ╚Öi aplicativ─â constituie o dimensiune important─â ├«n strategia ULIM ├«ntru integrarea armonioas─â ├«n Spa╚Ťiul European al ├Änv─â╚Ť─âm├óntului Superior ╚Öi contribuirea la dezvoltarea durabil─â a societ─â╚Ťii.

La ULIM accentul de baz─â ├«n sistemul didactico-╚Ötiin╚Ťific al complexelor raporturi universitare este plasat pe calitatea studiilor, iar aceasta, bine├«n╚Ťeles, este asigurat─â de implementarea concep╚Ťiilor moderne de preg─âtire a speciali╚Ötilor socio-economice, baza tehnico-material─â a universit─â╚Ťii, gradul ├«nalt de calificare a corpului didactico-╚Ötiin╚Ťific. Dou─â criterii determinante sunt puse la baza oric─ârei forma╚Ťiuni: noile tehnologii ╚Öi cunoa╚Öterea limbilor de circula╚Ťie interna╚Ťional─â.

├Än familia restr├óns─â a universit─â╚Ťilor plurilingve ╚Öi multiculturale din Republica Moldova, ULIM se particularizeaz─â prin faptul c─â, prin Carta sa, a constituit linii de studiu ├«n limba rom├ón─â, rus─â, englez─â ╚Öi francez─â. Astfel, fiecare student ├«╚Öi alege liber limba ├«n care dore╚Öte s─â studieze, iar programele de studiu pot fi urmate integral ├«n limba aleas─â.

Diversitatea lingvistic─â ╚Öi cea cultural─â sunt elemente definitorii ale ULIM, reprezent├ónd specificul care diferen╚Ťiaz─â nu doar ├«n mediul universitar ├«n ╚Ťar─â, dar ╚Öi ├«n context european.

Un sistem de gestionare a calit─â╚Ťii standardului educa╚Ťional este implementat la ULIM, sistem ce pune ├«n valoare descentralizarea procesului decizional, mecanismele de autoevaluare ╚Öi expertiza intern─â a calit─â╚Ťii procesului de predare-├«nv─â╚Ťare, de perfec╚Ťionare a poten╚Ťialului intelectual universitar.

Universitatea noastr─â este conectat─â la o comunitate divers─â de parteneriate na╚Ťionale, regionale ╚Öi interna╚Ťionale, fiind parte la EUA, IAU, AUF, IAUP, GUNI, GUPES etc. ├Än calitate de semnatar al Magna Carta Universitatum, ULIM se afl─â ├«ntr-un proces continuu de sporire a standardelor sale educa╚Ťionale, investind ├«n cercetare ╚Öi inova╚Ťie modular─â. ULIM este ├«n acest moment unica gazd─â universitar─â a unor centre culturale ╚Öi lingvistice cu renume interna╚Ťional, precum Institutul Confucius, Centrul Cultural Coreean Se Jong, Centrul britanic de limb─â ╚Öi cultur─â, Centrul de Reu╚Öit─â Universitar─â sus╚Ťinut de AUF, Centrul Cervantes ╚Ö.a.

ULIM este integrată într-o puternică reţea de colaborare internaţională: 100 de acorduri de colaborare bilaterală cu universităţi din 52 de ţări. Anual, zeci de studenţi ai Universităţii efectuează, în cadrul unui mare număr de programe academice, stagii de formare sau de specializare în universităţi din Europa de Vest, S.U.A., Coreea, China, etc.

Conexiunile academice ╚Öi de cercetare ╚Ötiin╚Ťific─â ale ULIM acoper─â America, Europa ╚Öi Asia si cunosc un trend continuu ascendent.

ULIM este o universitate europeana modern─â, dinamic─â, de tip antreprenorial, perfect adaptat─â societ─â╚Ťii contemporane.

Interna╚Ťionalizarea, antreprenorialul, open ╚Öi on-line sunt termenii - piloni care vor sus╚Ťine ╚Öi vor direc╚Ťiona determinarea noastr─â de a ├«ndeplini obiectivele misiunii ULIM, universitatea care a reu╚Öit s─â se conecteze comunit─â╚Ťii globale ├«n cei 30 de ani de succes ╚Öi inova╚Ťii educa╚Ťionale.

"Privi┼úi cu ├«ncredere spre viitor ┼či ├«ncerca┼úi s─â dep─â┼či┼úi starea confuz─â a prezentului. Nu ceda┼úi descuraj─ârii, ci lupta┼úi pentru viitorul Dvs.! P─âstra┼úi-v─â puritatea tinere┼úii, entuziasmul, curiozitatea vie ╚Öi spiritul ludic!"

├Än numele comunit─â┼úii academice ULIM, v─â invit s─â parcurgem ├«mpreun─â un scurt ┼či dens itinerar intelectual. Ve┼úi descoperi la cap─âtul acestei ÔÇťc─âl─âtoriiÔÇŁ c─â v─â afla┼úi sub auspiciile unui edificiu modern, construit pe baze libere, cu realiz─âri recunoscute.

De╚Öi este t├ón─âr─â, c─âr─âmizile sale educa╚Ťionale fiind zidite relativ recent, ├«n cei 30 de ani de existen╚Ť─â, institu╚Ťia a reu╚Öit s─â se transforme ├«ntr-un veritabil templu al democra╚Ťiei ╚Öi libert─â╚Ťii academice, promov├ónd cu ardoare ╚Öi pasiune excelen╚Ťa universitar─â, calitatea ╚Öi transparen╚Ťa studiilor, g├óndirea liber─â ╚Öi critic─â.

ULIM este institu╚Ťia ce a demarat epoca inaugural─â a ├«nv─â╚Ť─âm├óntului superior din Republica Moldova organizat pe baze moderne, care ast─âzi reprezint─â brandul unui centru educa╚Ťional-╚Ötiin╚Ťific ╚Öi cultural care ╚Öi-a creat propriul model, unul inedit, bazat strictamente pe principiile europene.
Cei peste zeci de mii de absolven╚Ťi ULIM sunt demni mesageri ai Alma Mater pe toate continentele, confirm├ónd prin fapte judiciozitatea modelului universitar ULIM.

Direc╚Ťia ├«n care se realizeaz─â procesul educa╚Ťional vizeaz─â antrenarea atitudinii reflexive ╚Öi a aptitudinii de a fi deopotriv─â, educator, dasc─âl, mentor ╚Öi maestru, de a r─âspunde tuturor concep╚Ťiilor pedagogice ╚Öi nevoilor exploratorii pentru care studentul s-a ├«nscris la programele noastre educa╚Ťionale. Aici este locul unde se pun ├«ntreb─âri ╚Öi se caut─â r─âspunsuri, locul unde se fac cercet─âri ╚Öi se ating performan╚Ťe notabile, iar perenizarea acestor performan╚Ťe este asigurat─â de tineri, c─ârora noi, profesorii, le preg─âtim calea spre un viitor luminos.

Dincolo de cultivarea unei educa┼úii, ULIM este catalizatorul unui caracter integru. Aici e┼čti parte a unui proces de dezvoltare personal─â, ├«ncep├ónd de la profesori-model, la personalit─â┼úi marcante pe care le ├«nt├ólne╚Öti ┼či activit─â┼úi cu impact at├ót asupra comunit─â┼úii academice, c├ót ┼či a societ─â┼úii per ansamblu. Astfel, valoarea esen┼úial─â ├«n care se investe┼čte ├«n ULIM este omul, individul ├«n sine.

Cei care aleg Universitatea Libera Interna╚Ťional─â din Moldova pentru a-╚Öi continua studiile la diferite nivele, opteaz─â pentru libertatea spiritului creator, deoarece doar omul cu adev─ârat liber prin cunoa╚Ötere ╚Öi competen╚Ťe poate genera ├«ntru binele societ─â╚Ťii.

Continu├ónd tradi╚Ťia, Universitatea Liber─â Interna╚Ťional─â din Moldova are revela╚Ťia libert─â╚Ťi de g├óndire ╚Öi ac╚Ťiune. Studentul a fost ╚Öi r─âm├óne a fi prioritatea noastr─â, iar misiunea Universit─â╚Ťii, prin cadrele sale didactice, este aceea de a-l men╚Ťine ├«n centrul actului educa╚Ťional.

Autorizare / Acreditare / Distinc╚Ťii acordate ULIM