În perioada 31 martie – 4 aprilie 2025, la Facultatea de Drept și la Facultatea de Limbi Străine s-a desfășurat cu succes Săptămâna Autoguvernării Studențești, un eveniment tradițional care promovează implicarea activă a studenților în viața academică și administrativă. Acest eveniment a oferit studenților oportunitatea de a prelua roluri de conducere atât în plan didactic, cât și administrativ, învățând despre responsabilitatea și complexitatea gestionării procesului educațional.
1. Activități la Facultatea de Drept
Săptămâna Autoguvernării Studențești a fost o oportunitate pentru studenții Facultății de Drept de a experimenta roluri administrative și didactice, oferindu-le o viziune detaliată asupra gestionării activităților educaționale și administrative ale facultății. Studenții au avut ocazia de a prelua funcții-cheie, cum ar fi:
– Decan: Goncear Beatricia
– Prodecan: Țurcanu Valeria
– Șef al Catedrei Drept Public: Balta Pavlo
– Șef al Catedrei Drept Privat: Tiron Stefan
De asemenea, trei studenți din anul II au preluat rolul de profesori, susținând prelegeri și seminare în domenii precum:
– Drept Penal III – Diordiev Adrian
– Dreptul Mediului – Romanescu Valeria
– Drept Civil III – Cațaveica Dumitru
Studenții care au preluat roluri de profesori au avut ocazia de a-și testa cunoștințele și de a înțelege mai bine provocările asociate procesului de predare. Aceștia au interacționat cu colegii lor într-un mod interactiv și au aplicat teoria în practică, îmbunătățindu-și abilitățile de comunicare și organizare.
Cadre didactice care au preluat responsabilități administrative și didactice:
– Cociug Mădălina
– Surdu Adrian
– Sandu Nicoleta
– Ciobarca Daniela
– Rudic Dumitru
– Panico Marina
– Strișcă Diana
– Lupu Daniela
– Cornelia Gușanu
Aceste roluri au fost esențiale în procesul de organizare a activităților educaționale, consolidând abilități de leadership și gestionare a unui mediu academic.
2. Activități la Facultatea de Limbi Străine
La Facultatea de Limbi Străine, studenții au demonstrat o implicare deosebită în organizarea și susținerea unor sesiuni interactive, preluând rolul de profesori pentru teme academice variate. Printre activitățile desfășurate, amintim:
1. Gramatica limbii engleze
– Tema: „The Adjunct”
– Student: Buzu Ludmila (anul I)
– Profesor: Bolfosu Andrei
Ludmila a explicat conceptul de „adjunct” în structura propoziției, folosind exemple clare și activități interactive pentru a facilita înțelegerea.
2. Limbajul mass-media în traducere (limba engleză)
– Tema: „Fascinating Facts about Sleep”
– Student: Marjin Vica (anul II)
– Profesor: Pascari Olga
Victoria a analizat impactul somnului asupra sănătății și productivității, punând accent pe modul în care mass-media prezintă subiectul și pe traducerea acestuia în diferite contexte media.
3. Lectura analitică în limba engleză
– Tema: „South Korea as it is”
– Student: Mizina Taisia (anul I)
– Profesor: Bolfosu Andrei
Taisia a ghidat colegii într-o călătorie captivantă prin cultura și societatea sud-coreeană, explorând texte care reflectă tradițiile și realitățile moderne ale acestei țări.
4. Corespondența de afaceri (limba spaniolă)
– Tema: „Jargoane și expresii idiomatice”
– Student: Braga Constanța (anul III)
– Profesor: Chiriță Angela
Constanța a discutat despre structura corespondenței formale și despre utilizarea jargonului și a expresiilor idiomatice în mediul de afaceri spaniol, explicând diferențele între diferitele registre de limbaj.
5. Interpretarea de conferință (limba spaniolă
– Student: Braga Constanța (anul III)
– Profesor: Chiriță Angela
Constanța a susținut o simulare de interpretare simultană, evidențiind abilitățile esențiale pentru viitorii interpreți, cum ar fi viteză, acuratețe și fidelitate în interpretarea unui discurs.
6. Limbajul mass-media în traducere (limba engleză)
– Tema: „Innovative Technologies”
– Student: Borovic Ecaterina (anul II)
– Profesor: Colenciuc Inna
Ecaterina a discutat vocabularul tehnologic, abordând provocările de adaptare a textelor de specialitate într-un context media, încurajând gândirea critică asupra progresului digital.
7. Lectura analitică în limba engleză
– Student: Bragarenco Andrian (anul I)
– Profesor: Bolfosu Andrei
Andrian a ghidat colegii într-o analiză atentă a textelor, subliniind importanța înțelegerii mesajelor și dezvoltării gândirii critice în limba engleză.
8. Limbajul mass-media în traducere (limba engleză)
– Tema: „Music to my ears”
– Student: Tronciu Diana (anul II)
– Profesor: Pascari Olga
Diana a demonstrat cum traducerea versurilor muzicale poate influența emoția și mesajul unei piese muzicale, subliniind complexitatea adaptării acestora fără a pierde esența artistică.
9. Limbajul mass-media în traducere (limba engleză)
– Tema: „Music and Emotions”
– Student: Tîrsînă Ruxanda (anul II)
– Profesor: Pascari Olga
Ruxanda a analizat modul în care traducerea poate păstra sau modifica esența emoțională a unui text muzical, implicând colegii în identificarea sentimentelor transmise prin versuri.
10. Gramatica limbii spaniole
– Tema: „Jargoane și expresii idiomatice în limba spaniolă”
– Student: Damean Gabriela (anul I)
– Profesor: Chiriță Angela
Gabriela a prezentat diferitele expresii idiomatice și jargonul specific limbii spaniole, subliniind importanța acestora în înțelegerea nuanțelor culturale și lingvistice.
Lecții speciale susținute de studenți:
– Civilizația, cultura și literatura chineză
– Tema: „Curiozități despre cultura chineză”
– Student: Popescu Valeria (anul II)
– Profesor: Wang Yang
Valeria a oferit o prezentare fascinantă despre diversitatea culturală a Chinei, explorând tradițiile, simbolurile și obiceiurile care formează fundamentul unei societăți, punând accent pe interacțiunea dintre tradiție și modernitate.
– Limbajul mass-media în traducere (limba spaniolă)
– Tema: „Picasso, Warhol y Renoir, las obras maestras”
– Student: Sarî Anastasia (anul II)
– Profesor: Chiriță Angela
Anastasia a abordat complexitatea traducerii între arta vizuală și limbajul verbal, oferind o analiză profundă a lucrărilor lui Picasso, Warhol și Renoir, subliniind conexiunea dintre limbaj, cultură și estetică.
Săptămâna Autoguvernării Studențești a fost un succes remarcabil, demonstrând abilitățile și angajamentul studenților din ambele facultăți. Acesta le-a oferit oportunitatea de a învăța prin experiență, dezvoltând abilități esențiale de leadership, organizare și comunicare. Participarea activă a studenților în activitățile academice și administrative a consolidat relațiile dintre studenți și profesori, creând o atmosferă de respect și colaborare.