Skip to main content
Noutăți

𝐒𝐚̆𝐩𝐭𝐚̆𝐦𝐚̂𝐧𝐚 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐫𝐧𝐚𝐭̧𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐚̆ 𝐚 𝐀𝐜𝐜𝐞𝐬𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐃𝐞𝐬𝐜𝐡𝐢𝐬

Evenimentul global „𝐒𝐚̆𝐩𝐭𝐚̆𝐦𝐚̂𝐧𝐚 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐫𝐧𝐚𝐭̧𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐚̆ 𝐚 𝐀𝐜𝐜𝐞𝐬𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐃𝐞𝐬𝐜𝐡𝐢𝐬” (Open Access Week), desfășurat în perioada 𝟐𝟓-𝟑𝟏 𝐨𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞 curent, a ajuns în acest an la a 14-a ediţie cu tema: “It Matters How We Open Knowledge: Building Structural Equity” – „Contează modul în care deschidem cunoașterea: construirea echității structurale”.
În acest context, Departamentul Informațional Biblioteconomic ULIM a organizat un program de activități care găzduiesc și sprijină cercetarea științifică, și promovarea accesului deschis la informație pentru toți.
Prin activitățile desfășurate se numără:
  •  Prezentarea Revistei Ştiinţifice Instituţionale INTERTEXT, o revistă care figurează în bazele de date Global Impact Factor (GIF), DRJI, EBSCO, Central and Eastern European Online Library, unde invitaţi speciali au fost 𝐃𝐧𝐚 𝐄𝐥𝐞𝐧𝐚 𝐏𝐑𝐔𝐒, dr. hab. prof. univ., 𝐝𝐢𝐫𝐞𝐜𝐭𝐨𝐫 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐚𝐭̧𝐢𝐞, şi 𝐃𝐧𝐮𝐥 𝐕𝐢𝐜𝐭𝐨𝐫 𝐔𝐍𝐓𝐈𝐋𝐀̆, dr., conf. univ., 𝐫𝐞𝐝𝐚𝐜𝐭𝐨𝐫-𝐬̦𝐞𝐟.
Publicația apare, începând cu anul 2007, bianual, fiind structurată pe următoarele paliere: salonul invitaţilor, lingvistică şi didactică, literatură şi interculturalitate, terminologie și traductologie, profile instituţionale, evenimente şi recenzii, ce reprezintă direcțiile de cercetare ale ICFI.
  • Și pentru că CONTEAZĂ MODUL ÎN CARE DESCHIDEM CUNOAȘTEREA, DIB a organizat o sesiune LIVE cu participarea 𝐃𝐥𝐮𝐢 𝐀𝐥𝐞𝐱𝐚𝐧𝐝𝐫𝐮 𝐁𝐎𝐒𝐓𝐀𝐍, secretar de redacție al revistei științifice instituționale ”Studii Juridice Universitare”, abordând teme cu privire la istoricul revistei Studii Juridice Universitare, beneficiile Accesului Deschis şi îndemânarea de a folosi posibilitatea acestuia, nu în ultimul rând, despre necesitatea de a trece la noi formate pentru a putea accesa mai rapid informaţiile.
#OAweek include o avalanșă de beneficii, o oportunitate importantă de a stimula noi conversații, de a crea legături între comunități care pot încuraja proiectarea colaborativă și pot propulsa progresul înainte pentru a crea un cadru mai echitabil pentru descoperirea cunoștințelor.

Leave a Reply