Stiințe Economice – Doctorat
Şcoala Doctorală Științe Economice, Sociale și Tehnologii Informaționale activează în cadrul a trei facultăți – Facultatea Științe Economice, Facultatea Psihologie, Științe ale Educației și Asistența Socială și Facultatea Informatică, Inginerie, Desing. Ea întrunește în rândurile sale conducători de doctorat, cadrele didactice, cercetătorii şi studenţii-doctoranzi. Școala cooperează prin membrii săi cu școli doctorale din domeniu de peste hotare, dar și cu organizații ale societății civile, angajatori și parteneri, împreună cu care urmărește îmbunătățirea calității și internaționalizarea studiilor doctorale.
Şcoala oferă programe doctorale la următoarele specialități științifice: 232.01. Sisteme de Conducere, Calculatoare și Rețele Informaționale; 511.03. Psihologie Socială; 521.02. Economie Mondială, Relații Economice Internaționale; 521.03. Economie și Management în domeniul de activitate; 521.04. Marketing și Logistică; 522.01. Finanțe; 522.02. Contabilitate, Audit, Analiză Economică; 651.01. Teoria și istoria Artelor Plastice. Studiile de doctorat sunt organizate prin învățământul la zi (3 ani), sau cu frecvență redusă (4 ani) și sunt structurate în cursuri și seminarii, diverse activități de cercetare științifică, inclusiv participări la conferințe, scrierea și publicarea articolelor etc. Studiile se finalizează cu elaborarea și susținerea publică a tezei de doctorat și obținerea titlului de doctor în științe la una dintre specialitățile școlii.
Admiterea la studii superioare de doctorat 2018-2019
Acte normative
Naționale
- Regulament privind organizarea studiilor superioare de doctorat, ciclul 3
- Hotărârea guv. rm cu privire la acordarea dreptului de organizare a studiilor superioare de doctorat instituțiilor de învățămând superior (hg rm nr.909 – 13.11.2015)
- Regulamentul privind abilitarea cu dreptul de conducător de doctorat
- Regulament de atribuire a calificativelor tezelor de doctorat
- Corelarea titlurilor de doctor/doctor habilitat
- Regulamentul cu privire la recunoaşterea, clasificarea şi evidenţa manifestărilor ştiinţifice
- Codul de etică şi deontologie profesională a personalului științific și științifico-didactic
- Ghid de redactare a tezei de doctor / doctor habilitat
Instituționale
- Regulamentul școlii doctorale
- Strategia de dezvоltare a şcоlilоr dоctоralea universităţii libere internaţiоnale din mоldоva pe periоada 2015 – 2020
- Codul de etică ulim
- Metodologie privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere la ciclul iii-doctorat
- Metodologia de desfasurarea a competitiei proiectelor stiintifice pentru repartizarea granturilor doctorale de la bugetul de stat
- Ghid de elaborare si redactare a tezei de doctorat si a rezumatului – – școala doctorală în științe economice, sociale și tehnologii informaționale
Informații suplimentare
Taxe de studii 2018 - 2019
Domeniul ştiinţific |
Ramura ştiinţifică |
Profilul ştiinţific |
Specialitatea ştiinţifică |
Studii cu frecvenţă redusă (LEI) |
Ştiinţe inginereşti şi tehnologii |
23. Inginerie electronică şi a informaţiei |
232. Calculatoare şi tehnologii informaţionale |
232.01. Sisteme de conducere, calculatoare şi reţele informaţionale |
6000 |
Ştiinţe sociale şi economice
|
51. Psihologie |
511. Psihologie |
511.03. Psihologie socială |
6000 |
52. Ştiinţe economice |
521. Economie, business, administrare |
521.02. Economie mondială; relaţii economice internaţionale |
8000 |
|
521.03. Economie şi management în domeniul de activitate |
8000 |
|||
521.04. Marketing şi logistică |
8000 |
|||
522. Finanţe, contabilitate, analiză economică |
522.01. Finanţe |
8000 |
||
522.02. Contabilitate; audit; analiză economică |
8000 |
|||
55. Ştiinţe juridice
|
551. Teoria generală a dreptului |
551.01. teoria generală a dreptului |
8000 |
|
552. Drept public
|
552.01. Drept constituţional |
8000 |
||
552.02. Drept administrativ |
8000
|
|||
552.03. Drept financiar (bancar, fiscal, vamal) |
8000 |
|||
552.07. Drept contravenţional |
8000 |
|||
552.08. Drept internaţional şi european public |
8000 |
|||
553. Drept privat |
553.01. Drept civil |
8000 |
||
553.06. Drept internaţional şi european privat |
8000 |
|||
554. Drept penal |
554.01. Drept penal şi execuţional penal |
8000 |
||
554.02. Criminologie |
8000 |
|||
554.03. Drept procesual penal |
8000 |
|||
554.04. Criminalistică, expertiză judiciară, investigaţii operative |
8000 |
|||
56. Ştiinţe politice |
561. Politologie |
561.01 Teoria, metodologia politologiei; instituţii şi procese politice |
6000 |
|
562. Relaţii internaţionale |
562.01. Teoria şi metodologia relaţiilor internaţionale şi a diplomaţiei |
6000 |
||
562.02. Istoria relaţiilor internaţionale şi politicii externe |
6000 |
|||
562.03. Probleme şi strategii ale dezvoltării globale şi regionale |
6000 |
|||
562.04. Teoria integrării europene, instituţii, procese şi politici europene |
6000 |
|||
57. Media şi comunicare |
571. Jurnalism şi comunicare |
571.01 Jurnalism şi procese mediatice |
6000 |
|
Ştiinţe umaniste
|
61. Istorie şi arheologie |
611. Istorie |
611.02. Istoria românilor (pe perioade) |
6000 |
611.03. Istoria universală (pe perioade) |
6000 |
|||
65. Studiul artelor şi culturologie |
651. Arte vizuale |
651.01. Teoria şi istoria artelor plastice |
6000 |
|
62. Filologie
|
621. Ştiinţe ale limbajului
|
621.01.Lingvistică generală; filosofia limbajului; psiholingvistică; lingvistică informatizată |
6000 |
|
621.03. Fonetică şi fonologie; dialectologie; istoria limbii; sociolingvistică; etnolingvistică (cu specificarea limbii, după caz) |
6000 |
|||
621.04.Lexicologie şi lexicografie; terminologie şi limbaje specializate; traductologie (cu specificarea limbii, după caz) |
6000 |
|||
621.05.Semiotică; semantică; pragmatică (cu specificarea limbii, după caz) |
6000 |
|||
621.07. Glotodidactică (cu specificarea limbii, după caz) |
6000 |
|||
622. Literatură |
622.01. Literatură română |
6000 |
||
622.02. Literatură universală şi comparată |
6000 |
Membri Școlii Doctorale
- Robu Elena, dr., conf.univ, Director Școală doctorală
- Blagorazumnaia Olga, dr., conf. univ.
- Burlacu Natalia, dr. hab., prof.univ.;
- Calancea Angela, dr., conf.univ.;
- Briceag Silvia, dr., conf.univ.;
- Caunenco Irina, dr., conf.univ.;
- Evsiukova Raisa, dr., conf.univ.;
- Filip Nolea, dr., conf.univ.;
- Graur Elena, dr.,conf.univ.;
- Gribincea Alexandru, dr.hab., prof.univ.;
- Kulev Mihail, dr., conf.univ.;
- Leahu Tudor, dr.,conf.univ.;
- Moldovan-Bătrînac Viorelia, dr., conf.univ.;
- Pelin Nicolae, dr., conf.univ.;
- Ohrimenco Serghei, dr.hab., prof.univ.;
- Roșca Petru, dr.hab., prof.univ.;
- Rusnac Svetlana, dr., conf.univ.
- Spînu Ana, dr. conf.univ.;
- Vîrlan Maria, dr., conf.univ;
- Țâu Nicolae, dr.hab., prof.univ.;
- Malcoci Vitalie, dr., conf. univ.
- Bujor Oleg, dr., conf. univ.
- Ștefârța Adelina, dr., conf. univ.
- Iurchevici Iulia, dr., conf.univ.
- Florea Eleonora, dr., prof.univ.
Conducători de doctorat
Pe parcursul elaborării tezei de doctorat doctorandul este îndrumat de un conducător de doctorat. În calitate de conducător de doctorat poate fi desemnată persoana care deţine titlul de doctor sau doctor habilitat şi îndeplineşte un set minimal de indicatori de performanţă ştiinţifică propus de autoritatea națională abilitată pentru confirmarea titlurilor științifice şi aprobat prin ordinul ministrului educaţiei. Pentru desfăşurarea doctoratului, pe lîngă conducătorul de doctorat, studentul-doctorand este sprijinit şi de o comisie de îndrumare, formată din alţi 3 membri ai echipei de cercetare a conducătorului de doctorat sau din alte persoane afiliate şcolii doctorale, ori din cadre didactice şi de cercetare neafiliate acesteia. Unul dintre membrii comisiei de îndrumare va funcţiona în calitate de referent oficial al tezei de doctorat. Componenţa comisiei de îndrumare este stabilită de conducătorul de doctorat în urma consultării cu studentul-doctorand.
- a-l ajuta pe doctorand să se orienteze în imensa cantitate de informaţie existentă la ora actuală;
- a-l ajuta pe doctorand să formuleze tema tezei de doctorat, scopul şi obiectivele cercetării, să aleagă metodologia cercetării;
- a transmite doctoranzilor experienţa sa de cercetare;
- a verifica în permanenţă realizările doctorandului şi a-i oferi suport psihologic;
- a consulta teoretic, metodologic şi stilistic scrierea tezei de doctorat;
- a elabora Avizul primar (în scris) la teza de doctorat a doctorandului la etapa finală.
- monitorizarea parcursului tezei de doctorat conform graficului stabilit în Planul individual al studentului-doctorand;
- supravegherea calităţii investigaţiilor efectuate de studentul-doctorand;
- depistarea şi soluţionarea eventualelor dificultăţi apărute în procesul de elaborare a tezei;
- constatarea gradului de finalizare a tezei conform cerinţelor prevăzute de procedura de atestare;
- acordarea suportului în menţinerea relaţiilor dintre conducătorul de doctorat şi studentul-doctorand, care ar asigura îndeplinirea în termen şi la un înalt nivel ştiinţific a tezei de doctorat.
Susţinerea tezelor de doctorat
Susţinerea va avea loc la data de 22 noiembrie 2018 ora 15.00 în şedinţa Consiliului ştiinţific specializat D 34.521.03-20 din cadrul Universităţii Libere Internaţionale din Moldova pe adresa: mun. Chişinău, str. Vlaicu Părcălab, 52, et.3, bir.212.
GOLOVCO Vladimir – Eficiența managementului afacerilor sustenabile în sectorul serviciilor poștale specialitatea 521.03 – Economie şi management în domeniul de activitate
Conducător ştiinţific:
BURLACU Natalia, doctor habilitat în ştiinţe economice, profesor universitar
Referenţi oficiali:
- STRATAN Alexandru, doctor habilitat în ştiinţe economice, profesor universitar, m.c.
- POSTICĂ Maia, doctor în ştiinţe economice, conferenţiar universitar
Componenţa consiliului ştiinţific specializat:
- ROȘCA Petru, președinte, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar, ULIM
- PESTUȘCO Nina, secretar ştiinţific, doctor în științe economice, conferenţiar universitar, ULIM
- ULIAN Galina, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar, USM
- DOGA Valeriu, doctor habilitat în științe economice, profesor universitar, AŞM
- ROBU Elena, doctor în științe economice, conferențiar universitar, ULIM