Skip to main content

├Än perioada 16-18 martie 2016 un grup de studen╚Ťi (ciclul masterat: Diana Roic, Cristina Nica, Oleg Jecov, Ion Secrieru, Chiril Didenco) ╚Öi cadre didactice de la Catedra Rela╚Ťii Interna╚Ťionale, ╚śtiin╚Ťe Politice ╚Öi Istorie, ULIM a participat la un colocviu interna╚Ťional care a avut loc la Universitatea Vrije din Bruxelles.

Colocviul de la Bruxelles┬áse ├«nscrie ├«n lista activit─â╚Ťilor proiectului INOTLES/TEMPUS. Proiectul INOTLES (The Innovating Teaching and Learning of European Studies / Predarea ╚Öi ├«nv─â╚Ťarea inovativ─â a Studiilor Europene ),din care face parte ╚Öi Universitatea Liber─â Interna╚Ťional─â din Moldova ├«n calitate de partener, este finan╚Ťat de Uniunea European─â pe o perioad─â de 3 ani din decembrie 2013 p├ón─â ├«n noiembrie 2016. INOTLES favorizeaz─â cooperarea partenerilor din spa╚Ťiul Parteneriatului Estic ╚Öi a centrelor universitare de excelen╚Ť─â din UE cunoscute pentru performan╚Ťele ├«n domeniul metodelor de predare ╚Öi este preconizat pentru a contribui la reformarea curricular─â ╚Öi modernizarea ├«nv─â╚Ť─âm├óntului superior ├«n Georgia, Moldova ╚Öi Ucraina, prin implementarea metodelor inovative de predare/├«nv─â╚Ťare (incluz├ónd e-learning, ├«nv─â╚Ťarea bazat─â pe probleme, simularea etc.) ├«n cadrul cursurilor programelor de masterat ├«n Studii Europene.

Colocviul de la Bruxelles a ├«ntrunit studen╚Ťi ╚Öi profesori de la mai multe universit─â╚Ťi din institu╚Ťiile partenere ale proiectului INOTLES, din statele Uniunii Europene ╚Öi cele ale Parteneriatului Estic – Olanda, Belgia, Marea Britanie, Republica Moldova, Georgia ╚Öi Ucraina. Cele trei zile de colocviu au ├«ncununat activit─â╚Ťile comune ale profesorilor ╚Öi studen╚Ťilor din cadrul cursului inter-universitar ┬áInstitu╚Ťiile ╚Öi luarea a deciziilor ├«n Uniunea European─â,┬ácare s-a desf─â╚Öurat cu ├«ncepere din octombrie 2015 ╚Öi care a promovat ├«nv─â╚Ťarea inovativ─â ╚Öi dezvoltarea abilit─â╚Ťilor practice ale studen╚Ťilor. Pe parcursul cursului studen╚Ťii au studiat ╚Öi discutat teme precum┬áIstoria ╚Öi teoriile integr─ârii europene, Institu╚Ťiile Uniunii Europene, Procesul de luare a deciziilor ├«n UE;┬áau lucrat ├«n grupuri (9 grupuri de lucru sub ├«ndrumarea tutorilor) asupra unor proiecte comune.

Predarea/ ├«nv─â╚Ťarea cursului ┬áInstitu╚Ťiile ╚Öi luarea a deciziilor ├«n Uniunea European─â┬ás-a produs online, studen╚Ťii ╚Öi tutorii interac╚Ťion├ónd prin intermediul unei platforme virtuale ╚Öi particip├ónd la discu╚Ťii deschise ├«n cadrul webinar-elor.

├Än prima zi de lucru a colocviului de la Bruxelles, studen╚Ťii au prezentat rezultatele activit─â╚Ťilor de grup, sus╚Ťin├ónd oral lucr─ârile elaborate. ├Än cea de-a doua zi a fost organizat un seminar la care studen╚Ťii au simulat discutarea unei probleme cu care se confrunt─â statele membre ale UE ╚Öi au beneficiat de o vizit─â la Parlamentul European, unde au ascultat o lec╚Ťie despre structura, func╚Ťionarea ╚Öi activitatea Parlamentului. Iar ├«n ultima zi de lucru – au vizitat Comisia European─â ╚Öi s-au ├«nt├ólnit cu unul dintre func╚Ťionarii acesteia, apoi au participat la sesiunea de evaluare a colocviului de la Bruxelles ╚Öi, ├«n final, au fost prezen╚Ťi la ceremonia de ├«nm├ónare a┬áDiplomelor de participare┬á(cursului┬áInstitu╚Ťiile ╚Öi luarea a deciziilor ├«n Uniunea European─â┬áoferindu-i-se 9 credite).

Studen╚Ťii ╚Öi profesorii ULIM vor participa ulterior, ├«n iunie 2016, la sesiunea final─â din cadrul proiectului INOTLES, care se va desf─â╚Öura la Universitatea Na╚Ťional─â ÔÇô Academia Mohila din Kiev, Ucraina.