Prima pagină » Facultatea Științe Sociale și ale Educației » Licența
Facultatea Științe Sociale și ale Educației – Licența
Specialități și Specializări
În conformitate cu concepția generală și scopul programului de studiu, pregătirea specialiștilor în psihologie se conformează la trei obiective de bază, care concordă cu modernizarea învățământului: a forma specialiști bine informați și cu o viziune critică și capacități de intelectualizare a activității profesionale psihologice; a-i dota cu metode eficiente și pozitiv orientate; a-i pregăti în conformitate cu procesul de regionalizare și globalizare a sistemului educațional. Programul este axat pe dezvoltarea gândirii critice şi inovative, orientarea spre aplicarea cunoştinţelor şi abilităţilor psihologice în viaţa personală şi profesională. În cheia oferirii posibilității de formare și traseului educațional de către studenți, unităţile de curs / modulele de orientare spre specialitatea de bază urmează atât finalitățile de formare generală, cât și, prin selectarea din oferte opționale, orientarea către un domeniu special al psihologiei – psihologie clinică și consiliere psihologică, psihologie socială, psihologie educațională.
Scopul şi misiunea programului de studiu
Implementarea planului de studii are drept scop pregătirea teoretică fundamentală, formarea competenţelor de cercetare şi orientarea spre specializare. Formarea profesională se realizează prin explorarea de către studenţi a două oportunităţi: pregătirea obligatorie, prin care se acumulează cunoştinţele şi abilităţile general-profesionale, şi opţională, la liberă alegere, prin valorificarea propriilor interese. Acest obiectiv este atins prin realizarea misiunii programului de studii:
- formarea deprinderilor de analiză, evaluare şi abordare a individului, grupului uman şi a situaţiei prin prisma rolului factorilor biopsihologici şi multiculturali, ţinând cont de teoriile dezvoltării, diferenţiale, psihosociale, neuropsihologice şi de metodologia abordării ştiinţifico-practice a problemelor;
- dezvoltarea capacităţii de a identifica, descrie şi aplica principiile profesionale etice, standardele specialităţii în diverse arii de cercetare şi activitate practică, de a aborda cu responsabilitate problemele profesionale şi a lua decizii conforme nivelului de competenţe;
- edificarea abilităţilor de autoapreciere şi autodezvoltare personală şi profesională continuă, de identificare a domeniului viitor de activitate şi a metodologiei pregătirii pentru a profesa în acesta, de sporire permanentă prin autoinstruire a cunoştinţelor şi abilităţilor corespunzătoare.
Profilul ocupaţional al absolventului
Absolvenţii-licenţiaţi în Știinţe sociale și comportamentale, specialitatea Psihologie, se pot încadra în diverse agenţii, instituţii, organizaţii, în realizarea serviciilor de: asistenţă psihologică, psihosocială şi psihopedagogică în instituţiile din domeniul sănătăţii, educaţiei şi al asistenţei sociale; consiliere, orientare şcolară şi profesională; managementul resurselor umane în instituţii şi organizaţii; consultanţă psihologică în organizaţii guvernamentale, nonguvernamentale sau private; psihodiagnostic şi asistenţă/consiliere psihologice în instituţiile militare, de drept, în sport, transporturi, educaţie, marketing; predare discipline şi asistenţă psihologică în învăţământul preuniversitar; advertising şi publicitate; cercetare şi expertizare a fenomenului psihosocial etc.
Concepţia formării specialistului
În conformitate cu concepția generală și scopul programului de studiu, pregătirea specialiștilor în psihopedagogie se conformează la trei obiective de bază, care concordă cu modernizarea învățământului: a forma specialiști bine informați și cu o viziune critică și capacități de intelectualizare a activității profesionale psihopedagogice; a-i dota cu metode eficiente și pozitiv orientate; a-i pregăti în conformitate cu procesul de regionalizare și globalizare a sistemului educațional. Programul este axat pe dezvoltarea gândirii critice şi inovative, orientarea spre aplicarea cunoştinţelor şi abilităţilor formate pe parcursul studiilor în viaţa personală şi profesională. În cheia oferirii posibilității de formare și traseului educațional de către studenți, unităţile de curs / module de orientare spre specialitatea de bază urmează atât finalitățile de formare generală, cât și, prin selectarea din oferte opționale, orientarea către un domeniu special al științelor educației – educație incluzivă, pedagogie socială, management educațional.
Scopul şi misiunea programului de studiu
Implementarea planului de studii are drept scop pregătirea teoretică fundamentală, formarea competenţelor de cercetare şi orientarea spre specializare. Formarea profesională se realizează prin explorarea de către studenţi a două oportunităţi: pregătirea obligatorie, prin care se acumulează cunoştinţele şi abilităţile general-profesionale, şi opţională, la liberă alegere, prin valorificarea propriilor interese. Acest obiectiv este atins prin realizarea misiunii programului de studii:
- formarea unui sistem de cunoştinţe specifice domeniului ştiinţelor educaţiei şi, respectiv, specializării în una din ariile acestuia: psihopedagogie incluziv, socială, management educaţional, în concordanţă cu structura conţinuturilor implicate în partea formativă a curriculumului;
- dezvoltarea abilităţilor de cunoaştere şi implicare prin abordarea complexă şi metodologic adecvată a conţinuturilor disciplinelor din curriculum;
- dezvoltarea capacităţii de a identifica, descrie şi aplica principiile profesionale etice, standardele specialităţii în diverse arii de cercetare şi activitate practică, de a aborda cu responsabilitate problemele profesionale şi a lua decizii conforme nivelului de competenţe;
- edificarea abilităţilor de autoapreciere şi autodezvoltare personală şi profesională continuă, de identificare a domeniului viitor de activitate şi a metodologiei pregătirii pentru a profesa în acesta, de sporire permanentă prin autoinstruire a cunoştinţelor şi abilităţilor corespunzătoare.
Profilul ocupaţional al absolventului
Absolvenţii-licenţiaţi în ştiinţe ale educației, specialitatea ”psihopedagogie”, se pot încadra în învăţământul preuniversitar în calitate de cadru didactic, profesor de pedagogie şi psihologie, specialişti destinaţi asistenţei pedagogice pentru şcolile de recuperare şi reeducare a minorilor sau în instituţiile educaţionale cu profil incluziv, pentru educaţia şi formarea continuă a adulţilor, de consilieri educaţionali, pedagogi metodicieni, psihologi şcolari, consiliere şi orientare şcolară şi profesională (în centre specializate de asistenţă psihopedagogică şi orientare şcolară şi profesională şi şcoli şi licee); activităţi de consultanţă şi evaluare de programe (în cadrul ONG-urilor sau instituţiilor care solicită servicii în domeniul proiectării, implementării şi evaluării de programe educaționale.
Concepţia formării specialistului
În conformitate cu concepția generală și scopul programului de studiu, pregătirea specialiștilor în asistență socială se conformează la trei obiective de bază, care concordă cu modernizarea învățământului: a forma specialiști bine informați și cu o viziune critică și capacități de intelectualizare a activității profesionale psihologice; a-i dota cu metode eficiente și pozitiv orientate; a-i pregăti în conformitate cu procesul de regionalizare și globalizare a sistemului educațional. Prin specificul său interdisciplinar şi aplicaţiile profunde asupra diferitor aspecte ale sistemului social contemporan, domeniul de Asistenţă Socială contribuie la formarea competenţelor de diagnosticare a problemelor sociale, de relaţionare dintre membrii comunităţii, de intervenţie în situaţii de risc şi de referire către instanţele abilitate. Programul este axat pe dezvoltarea gândirii critice şi inovative, orientarea spre aplicarea cunoştinţelor şi abilităţilor în viaţa personală şi profesională. În cheia oferirii posibilității de formare și traseului educațional de către studenți, unităţile de curs / module de orientare spre specialitatea de bază urmează atât finalitățile de formare generală, cât și, prin selectarea din oferte opționale, orientarea către un domeniu special al asistenței sociale – consiliere în asistența socială, managementul serviciilor sociale și de sănătate.
Scopul şi misiunea programului de studiu
Punerea în aplicare a programului de formare „asistența socială” are ca scop educarea, formarea și pregătirea unor specialiști activi, creativi în domeniul asistenței sociale, asigurați cu potențial analitic, prognostic, managerial, de cercetare, planificare, dezvoltare și implementare a proiectelor sociale susținute de instituții publice și private. Acest obiectiv este atins prin realizarea misiunii programului de studii:
- formarea deprinderilor de analiză, evaluare şi abordare a individului, grupului uman şi a situaţiei prin prisma rolului factorilor biopsihologici şi multiculturali, ţinând cont de teoriile dezvoltării, diferenţiale, psihosociale, neuropsihologice şi de metodologia abordării ştiinţifico-practice a problemelor;
- dezvoltarea capacităţii de a identifica, descrie şi aplica principiile profesionale etice, standardele specialităţii în diverse arii de cercetare şi activitate practică, de a aborda cu responsabilitate problemele profesionale şi a lua decizii conforme nivelului de competenţe;
- edificarea abilităţilor de autoapreciere şi autodezvoltare personală şi profesională continuă, de identificare a domeniului viitor de activitate şi a metodologiei pregătirii pentru a profesa în acesta, de sporire permanentă prin autoinstruire a cunoştinţelor şi abilităţilor corespunzătoare.
Profilul ocupaţional al absolventului
Absolvenţii-licenţiaţi în ştiinţe sociale și comportamentale, specialitatea ”asistență socială” se pot încadra în diverse agenţii, instituţii, organizaţii, în realizarea serviciilor de: asistenţă socială în instituţiile comunitare, în instituțiile din domeniul sănătăţii, consiliere, reânserție socială și profesională; managementul resurselor umane în instituţii şi organizaţii; expertiză socială în organizaţii guvernamentale, nonguvernamentale sau private; diagnoza socială şi asistenţă/consiliere în organizații, comunități, participare în consultare și elaborare politici sociale, organizare și desfășurare formare inițială a specialiștilor în baza platformei multidisciplinare, advocacy şi publicitate, etc.
Planuri de învățământ, gestionate de Catedra Asistență socială și sociologie „Nicolae Sali”
Asistență Socială
Plan de învățământ, studii cu frecvență -2018
Durata studiilor: studii cu frecvență- 3 aniPlan de învățământ, studii cu frecvență redusă-2018
Durata studiilor: studii cu frecvență redusă- 4 aniAplică la
Facultatea Științe Sociale și ale Educației
Eroare: Nu am găsit formularul de contact.
[/ultimate_modal]Fișele disciplinelor
Psihologie
Anul I | |
---|---|
Cod | Denumire curs (link activ cu fișa disciplinei) |
F.01.O.001 |
Modulul: Sensibilizare la domeniul psihologiei și competențele academice |
F.01.O.002 |
Modulul: Psihologia generală: teorii și procese |
F.01.O.003 |
Modulul: Psihologia activităților și proceselor reglatorii |
F.01.O.004 |
Modulul: |
G.01.O.005 |
Limba străină: noțiuni generale și terminologie |
U.01.O.006 |
Bazele antreprenotiatului |
U.01.O.007 |
Lidership și managementul capitaluli uman |
U.01.O.008 |
Bazele statului și dreptului |
U.01.O.009 |
Filosofie. Probleme filosofice ale științelor socioumanistice |
F.02.O.010 |
Modulul: Metodologia cercetării psihologice |
F.02.O.011 |
Anatomia și fiziologia sistemuluui nervos central și periferic |
F.02.O.012 |
|
F.02.O.013 |
|
G.02.O.014 |
Limba străină: traducere specializată |
G.02.O.015 |
Tehnologii informaționale în psihologie |
U.02.A.016 |
Retorica |
U.02.O.017 |
Cultura comunicării iterpersonale și organizaționale |
Anul II | |
F.03.O.018 |
Modulul: Psihologia personalităţii: teorie şi epistemologie |
F.03.O.019 |
Modulul: Psihologia cunoaşterii sociale |
S.03.O.020 |
Modulul: Psihodiagnosticul sferei cognitive |
S.03.O.021 |
Modulul: Neuropsihologie şi psihologie cognitivă |
S.03.O.022 |
Modulul: Psihologia dezvoltării: copilăria şi adolescenţa |
G.03.O.023 |
Deontologie profesională |
U.03.A.024 |
Construcția europeană |
U.03.A.025 |
Culturologia |
F.04.O.026 |
Modulul: Psihologia grupului social şi a organizaţiei |
S.04.O.027 |
Modulul: Psihodiagnosticul persoanei – teorie şi aplicare |
S.04.O.028 |
Modulul: Patopsihologia: teorie și cadru aplicat în psihologie |
S.04.O.029 |
Modulul: Psihologia educației |
S.04.A.030 |
Modulul: Psihologia dezvoltării: vîrstele adulte şi ale senectuţii |
S.04.A.031 |
Modulul: Dezvoltare și schimbare la vârstele adulte |
S.04.A.032 |
Modulul: Psihologia experimentală și analiza datelor |
S.04.A.033 |
Modulul: Cercetare experimentală și analiza statistică a datelor în psihologie |
Anul III | |
S.05.A.034 | Modulul: Psihologie clinică și a sănătății: abordare generală |
S.05.A.035 | Modulul: Introducere în psihologia muncii |
S.05.A.036 | Modulul: Psihoterapia: repere teoretice și metodologice |
S.05.A.037 | Psihologia și psihoterapia familiei |
S.05.A.038 |
Psihologie socială aplicată în mass-media și influența socială |
S.05.A.039 |
Dimesiunea de gen în educație |
S.05.A.040 |
Introducere în psihofarmacologie |
S.05.A.041 | Modulul: Psihologia socială aplicată în domeniul judiciar și militar |
S.05.A.042 |
Consiliere școlară și orientare în carieră |
*** | Practica de specialitate 1 |
S.06.A.043 | Psihologia li psihopatologia comportamentului deviant și delincvent |
S.06.A.044 |
Managementul resurselor umane: aspecte sociopsihologice |
S.06.A.045 |
Didactica psihologiei |
S.06.A.046 | Psihosexologie: generalități |
S.06.A.047 |
Psihologia leadershipului |
S.06.A.048 |
Semiologia și asistența psihologică a adicțiilor |
S.06.A.049 | Psihologia grupelor sociale mari și etnopsihologie |
Practica de specialitate 2 | |
Practica de licență | |
G.01.O.056 | Limba română (alolingvi) |
G.02.O.057 | Limba română (alolingvi) |
Psihopedagogie
Anul I | |
---|---|
Cod | Denumire curs (link activ cu fișa disciplinei) |
F.01.O.001 |
Modulul:Sensibilizare la domeniul științelor educației și competențe academice |
F.01.O.002 |
Modulul: Fundamentele şi istoria pedagogiei |
F.01.O.003 |
Modulul: Fundamentele psihologiei |
F.01.O.004 |
Modulul: Teoria și psihologia educației |
G.01.O.005 |
Limba străină: noţiuni generale şi terminologie specializată |
U.01.A.006 |
Bazele antreprenoriatului |
U.01.A.007 |
Leadership și managementul capitalului uman |
U.01.A.008 |
Bazele statului și dreptului |
U.01.A.009 |
Filosofie. Probleme filosofice ale științelor socioumanistice |
F.02.O.010 |
Modulul:Metodologia cercetării în științele educației |
F.02.O.011 |
Modulul: Fundamentele psihopedagogiei speciale |
F.02.O.012 |
Modulul: Teoria şi metodologia curriculumului şi a activităţilor extracurriculare |
F.02.O.013 |
Modulul: Psihologia dezvoltării diferenţiale umane |
G.02.O.014 |
Limba străină: traducere specializată |
G.02.O.015 | Tehnologii informaţionale în psihologie |
U.02.A.016 | Retorica |
U.02.A.017 |
Cultura comunicării interpersonale și organizaționale |
Anul II | |
F.03.O.018 |
Modulul: Psihopedagogia personalităţii: teorie şi epistemologie |
F.03.O.019 |
Modulul: Teoria şi metodologia instruirii |
S.03.O.020 |
Modulul: Evaluarea psihodiagnostică şi psihopedagogică a persoanei |
S.03.O.021 |
Modulul: Teoria şi metodologia evaluării didactice |
S.03.O.022 |
Modulul: Antropologie educaţională |
G.03.O.023 |
Modulul: Deontologia profesională |
G.03.O.024 |
Construcția europeană |
G.03.O.025 |
Culturologia |
F.04.O.026 |
Modulul: Psihosociologia educației |
S.04.O.027 |
Modulul: Dezvoltare şi modernizare curriculară |
S.04.O.028 |
Modulul: Patopsihologia: teorie şi cadru aplicat în psihopedagogie |
S.04.O.029 |
Modulul: Educaţie incluzivă – teorie şi aplicaţii |
S.04.A.030 | Modulul: Pedagogia socială – teorie şi aplicaţii – 1 |
S.04.A.031 | Modulul: Pedagogia socială – teorie şi aplicaţii – 2 |
S.04.A.032 |
Modulul: Pedagogie experimentală și analiza datelor |
S.04.A.033 | Modulul: Cercetare experimentală și analiză statistică a datelor în științele educației |
Anul III | |
S.05.O.034 | Modulul: Management şi marketing educaţional |
S.05.O.035 | Modulul: Educaţia permanentă şi autoeducaţia: teorie şi practică |
S.05.O.036 | Modulul: Diversitate socială şi educaţie interculturală |
S.05.A.037 | Curriculumul incluziv |
S.05.A.038 | Management și leadership |
S.05.A.039 | Psihopedagogia familiei |
S.05.A.040 | Instruirea diferenţială a elevilor în şcoala incluzivă |
S.05.A.041 | Managementul curriculumului şcolar |
S.05.A.042 | Consiliere şcolară şi orientare în carieră |
Stagiere | Practica pedagogică 1 |
S.06.A.043 | Evaluarea progresului şcolar a elevilor cu CES în instituţia incluzivă |
S.06.A.044 | Managementul resurselor umane şi financiare în instituţia educaţională |
S.06.A.045 | Didactica pedagogiei şi psihologiei |
S.06.A.046 | Psihologia și psihopatologia comportamentului deviant și delincvent |
S.06.A.047 | Educația sexuală și pentru viața de familie |
S.06.A.048 | Management și roluri manageriale în instituția educațională |
S.06.A.049 | Educația adulților |
Stagiere | Practica pedagogică 2 |
*** | Practica de licență |
G.01.O.056 | Limba română (alolingvi) |
G.01.O.057 | Limba română (alolingvi) |
Asistență Socială
Anul I | |
---|---|
Cod | Denumire curs (link activ cu fișa disciplinei) |
F.01.O.001 | Modulul: Sensibilizare la domeniul științelor socio-umane și competențele academice |
F.01.O.002 | Modulul: Bazele asistenţei sociale |
F.01.O.003 | Modulul:Fundamentele psihologiei |
F.01.O.004 | Modul: Teorii moderne în asistența socială: generalități |
G.01.O.005 | Limba străină: noţiuni generale şi terminologie specializată |
U.01.A.006 | Bazele antreprenoriatului |
U.01.A.007 | Leadership și managementul capitalului uman |
U.01.A.008 | Bazele statului și dreptului |
U.01.A.009 | Filosofie. Probleme filosofice ale științelor socioumanistice |
F.02.O.010 | Modulul: Metodologia cercetării în științele socio-umane |
F.02.O.011 | Modulul: Politici sociale și procese demografice |
F.02.O.012 | Modulul: Politici de protectie sociala a populației în situații de risc |
F.02.O.013 | Modulul: Psihologia dezvoltării diferenţiale umane |
G.02.O.014 | Limba străină: traducere specializată |
G.02.O.015 | Tehnologii informaţionale în asistență socială |
U.02.A.016 | Retorica |
U.02.A.017 | Cultura comunicării interpersonale și organizaționale |
Anul II | |
F.03.O.018 | Modulul: Psihosociologia personalității: teorie și epistemologie |
F.03.O.019 | Modulul: Voluntariatul în asistență socială |
S.03.O.020 | Modulul: Evaluarea psihodiagnostică și socială a persoanei |
S.03.O.021 | Modulul: Servicii de asistenţă socială comunitară |
S.03.O.022 | Modulul: Devianța socială și delincvența juvenilă |
G.03.O.023 | Modulul: Deontologie profesională |
U.03.A.024 | Construcția europeană |
U.03.A.025 | Culturologia |
F.04.O.026 | Modulul: Psihologia cunoașterii sociale |
S.04.O.027 | Modulul: Bunăstarea și justiția socială |
S.04.O.028 | Modulul: Patopsihologie și cadru aplicat în asistența socială |
S.04.O.029 | Modulul: Incluziunea socială – teorie și aplicații |
S.04.A.030 | Modulul: Pedagogia socială – teorie și aplicații – 1 |
S.04.A.031 | Modulul: Pedagogia socială – teorie și aplicații – 2 |
S.04.A.032 | Modulul: Cercetarea calitativă și analiza datelor în asistența socială |
S.04.A.033 | Modulul: Cercetare experimentală și analiză statistică a datelor în asistența socială |
Anul III | |
S.05.O.034 | Modulul: Managementul de caz în asistența socială |
S.05.O.035 | Modulul: Cadrul legal al asistenței sociale |
S.05.O.036 | Diversitate socială și educație interculturală |
S.05.A.037 | Elemente ale managementului resurselor umane |
S.05.A.038 | Management și leadership |
S.05.A.039 | Antreprenoriatul social |
S.05.A.040 | Îngrijirea paliativă și elemente de medicină socială |
S.05.A.041 | Asistența cazurilor de abuz a copilului |
S.05.A.042 | Asistența sistemică a cazurilor de violență în familie |
Stagiere de practică | Practica asistențială 1 |
S.06.A.043 | Metode și tehnici de intervenție în asistența socială |
S.06.A.044 | Supervizarea profesională în asistența socială |
S.06.A.045 | Asistența clinică socială |
S.06.A.046 | Diagnoza și soluționarea problemelor sociale |
S.06.A.047 | Mecanismul de colaborare intersectorială în prevenirea problemelor sociale |
S.06.A.048 | Dezvoltarea comunitară |
S.06.A.049 | Calitatea prestării serviciilor sociale |
Practică | Practica asistențială 2 |
Practica de licență | Practica de licență |
G.01.O.056 | Limba română (alolingvi) |
G.02.O.057 | Limba română (alolingvi) |
Eroare: Nu am găsit formularul de contact.
Adresa
Vlaicu Pârcălab, 52, Chișinău
Comisia de admitere
(+373 22) 20 59 78
Telefon
(+373) 79 22 00 29
admitere@ulim.md