În perioada 27.09.2023 – 29.09.2023, Comisia de evaluare a Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), a realizat vizita de evaluare instituțională la Universitatea Liberă Internațională din Moldova.
În data de 27 septembrie a avut loc întâlnirea preliminară a comisiei de evaluare cu reprezentanții Conducerii ULIM.
A fost efectuată vizita bazei materiale, precum: sălile de studiu din blocurile universității, sala de simulări de procese Facultatea Drept, laboratorul de criminalistică Facultatea Drept, Clinica Juridică, Aula Magnifică, Aula Qatar, Aula Mare a Senatului, Mediateca ULIM, Muzeul Anatomiei Facultatea Biomedicină, Centul Estetologic ULIM, sălile de lectură a Departamentului Informațional Biblioteconomic ULIM, sălile de studiu a Institului Confucius, sălile de studiu a Centului SeJong, Muzeul Studenți Străini și Complexul sportiv ULIM.
La finele zilei a urmat întâlnirea echipei de evaluare cu reprezentanții angajatorilor ULIM!
În data de 28 septembrie Comisia a intervievat reprezentanții Departamentului Economico-Financiar, reprezentanții Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră, reprezentanții CEAC și ai Departamentului pentru Managementul Calității și reprezentanții Comisiei de etică ai ULIM.
După care a urmat runda de interviuri cu cadrele didactice care asigură procesul de studii la programele de Licență și Master, unde fiecare profesor a răspuns la întrebările cu privire la metodele de predare utilizate în cadrul facultățiilor, activitatea științifică, antrenarea studenților în procesul de cercetare, dar și oportunitățile extracurriculare naționale și internaționale disponibile pentru studenții facultăților ULIM. Iar la finele zilei Comisia a intervievat studenții și absolvenții ULIM.
În data de 29 septembrie s-au finalizat activitățile de evaluare instituțională și a avut loc întâlnirea finală a Comisiei ARACIS cu Conducerea ULIM în vederea prezentării principalelor constatări rezultate în urma evaluării la nivel instituțional și a recomandărilor de îmbunătățire a calității, prin formularea unui șir de întrebări de concretizare la diversele criterii de apreciere.