Seminar de tip Misiune de Asistență Tehnică pentru instituțiile de învățământ superior din Moldova
În perioada 14 – 15 martie 2024, Oficiul Național Erasmus+ din Moldova, cu sprijinul Delegația Uniunii Europene în Republica Moldova și în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, a organizat un seminar de tip Misiune de Asistență Tehnică pentru instituțiile de învățământ superior din Moldova sub genericul „Embracing Artificial Intelligence in Education: New Programs, Disciplines, and Methods / Înglobarea inteligenței artificiale în educație: noi programe, discipline și metode“. Evenimentul a fost găzduit de Universitatea Tehnică a Moldovei.
În cadrul acestui seminar, reprezentanți ai ULIM – Universitatea Liberă Internaţională din Moldova care au participat la fost Doamna Mitev Lilia, Decană Facultatea Informatică, Inginerie și Design la ULIM și domnul Mititelu Vitalie, profesor în cadrul facultăților.
Seminarul face parte din activitățile Experților pentru Reforma Învățământului Superior din cadrul Programului Uniunii Europene Erasmus+ și a fost organizat cu suportul Consorțiului SPHERE, care include experți ai European University Association (EUA), o asociație universitară pan-regională ce societate peste 800 de universități din Spațiul European al Învățământului Superior, precum și 33 de consilii (conferințe) naționale ale rectorilor. Expertul în cadrul evenimentului a fost Dr. Diana Andone, Director al Centrului de e-Learning de la Universitatea Politehnica Timișoara, România.
Subiectele abordate în cadrul seminarului au inclus:
Perspective asupra competențelor așteptate de la cadrele didactice și studenți în viitor;
Utilizarea creativă a Generative AI de către cadre didactice și studenți;
Rolul Generative AI în dezvoltarea creativității și gândirii critice în cadrul curriculumului;
Impactul Generative AI asupra practicilor de educație și cercetare.
De asemenea, au fost prezentate mai multe experimente care au evidențiat integrarea Generative AI în dezvoltarea și evaluarea proiectelor din diverse domenii ale educației și cercetării, atât din perspectiva cadrelor didactice, cât și a studenților. Discuții au inclus o examinare critică a considerentelor etice și a implicaților de securitate asociate cu utilizarea instrumentelor Generative AI în mediul academic. Participanții au avut oportunitatea de a exersa integrarea tehnologiilor Generative AI în procesul de predare și învățare, experimentând diverse metode practice.